Am aflat cu plăcere de initiativa Asociației InfoCons, care vizează schimbarea de atitudine a consumatorilor față de tema reciclării, risipei și protecției mediului.
Această campanie vine într-un moment potrivit, când, cu numai cateva zile în urmă, statele lumii au convenit la Paris un Acord Internațional privind protecția mediului. În absența acestuia, situația actuala, caracterizată de consumul accelerat al resurselor planetei, de o grija scăzuta față de efectele globale ale poluării, precum și de o conștiința slabă în raport cu nevoia reciclării produselor consumate ne-a înscris deja pe un drum greșit. Continuând, generațiile viitoare se vor bucura tot mai puțin de tot ceea ce oferă planeta pe care trăim.
Sigur, nu este ușor să schimbi o mentalitate împământenită, însă numai o abordare conjugată, pe front larg, a problemelor conexe ale risipei și poluării, cu un accent apăsat pe reciclare, asa cum și-a și propus camapania națională lansată de Asociația InfoCons, poate avea impactul – citește succesul – dorit.
Eu urez Asociației și campaniei sale succes și asigur că Parlamentul European, care are preocupări constante în aceste domenii, va lua notă și va include aceste eforturi în ansamblul măsurilor pe care le vizează în domeniile respective.