Cosmin Vladimirescu
Felicităm InfoCons pentru acest demers, care continuă inițiativele asociației de informare și educare a cetățenilor din România. Împreună cu InfoCons, am derulat și noi în acest an un proiect important, de data aceasta cu privire la educația financiară, iar rezultatele au fost excelente. Credem că este nevoie de astfel de inițiative, care să vizeze creșterea gradului de informare și conștientizare al publicului, în vederea deprinderii unui comportament responsabil și normal pentru un consumator european, fie că este vorba despre a recicla sau a plăti cu cardul.
Cosmin Vladimirescu
Prof. Dr. Ioan Mircea Pascu
Am aflat cu plăcere de initiativa Asociației InfoCons, care vizează schimbarea de atitudine a consumatorilor față de tema reciclării, risipei și protecției mediului.
Această campanie vine într-un moment potrivit, când, cu numai cateva zile în urmă, statele lumii au convenit la Paris un Acord Internațional privind protecția mediului. În absența acestuia, situația actuala, caracterizată de consumul accelerat al resurselor planetei, de o grija scăzuta față de efectele globale ale poluării, precum și de o conștiința slabă în raport cu nevoia reciclării produselor consumate ne-a înscris deja pe un drum greșit. Continuând, generațiile viitoare se vor bucura tot mai puțin de tot ceea ce oferă planeta pe care trăim.
Sigur, nu este ușor să schimbi o mentalitate împământenită, însă numai o abordare conjugată, pe front larg, a problemelor conexe ale risipei și poluării, cu un accent apăsat pe reciclare, asa cum și-a și propus camapania națională lansată de Asociația InfoCons, poate avea impactul – citește succesul – dorit.
Eu urez Asociației și campaniei sale succes și asigur că Parlamentul European, care are preocupări constante în aceste domenii, va lua notă și va include aceste eforturi în ansamblul măsurilor pe care le vizează în domeniile respective.